כל הדברים המומלצים

איך מכוונים דוד חשמלי?

רוב הבתים בחורף מחממים את המים למקלחת באמצעות דוד החשמל ויודעים כי יש לקחת בחשבון שבסוף החודש הם עשויים לשלם חשבון חשמל גדול יותר. לעיתים, בגלל מגוון סיבות, אנו מחממים את המים יותר זמן ממה שאנו באמת צריכים ואז חשבון החשמל הופך גדול מהרגיל. לאחר הכתבה הבאה תדעו איך מכוונים דוד חשמלי מבלי לעלות את תצרוכת החשמל יותר מהרגיל.

 

הדרך הנפוצה ביותר לכוונון של הדוד החשמלי

אחת הדרכים הטובות ביותר לכוונון דוד חשמלי היא באמצעות שעון שבת. שעון זה למעשה מחליף את מתג הדוד ומתפקד כמו סוג של טיימר שניתן לכוון אותו מראש.

אם אתם יודעים שאתם נוהגים להתקלח בשעות הבוקר ובשעות הערב, ניתן לכוון באמצעות השעון הדלקה של הדוד לשעתיים בלבד לפני זמן המקלחות. אפשרות זו למעשה מגבילה את זמן ההדלקה ועוזרת בחיסכון בחשמל.

איך מכוונים שעון שבת לדוד החשמל?

שעון השבת הוא רכיב שבנוי ממפסקים שמתחלפים כל 15 דקות. כל רבע שעה השעון עובר ממפסק אחד למפסק אחר. בכל מפסק אתם יכולים לקבוע האם הדוד ידלוק או יהיה כבוי. בצורה כזו אתם יכולים לכוון את כמות הזמן שאתם זקוקים לה. רכיב השעון פועל באופן מחזורי קבוע לפי מה שסימנתם לו.

 

מד חום
מד חום

 

מתי אנו נוהגים להדליק את הדוד יותר מהרגיל?

רוב האנשים מדליקים את הדוד יותר מהרגיל כאשר הם חשים כי דוד החשמל לא מחמם מספיק. מצב זה לרוב מתרחש כאשר יש בדוד תקלות. הנה מספר תקלות שיגרמו לכם להדליק את הדוד יותר מהרגיל כאשר אין לכם שעון שבת.

 

גוף חימום תקול

גוף החימום הוא הרכיב שמחמם את המים במכל הדוד. פעמים רבות בגוף החימום מצטברת אבנית שמונעת ממנו לבצע את עבודתו כראוי. רוב האנשים, לפני שהם מגלים את התקלה, מחממים את המים ללא הפסקה, ולאחר זמן מסוים גוף החימום נשרף ומפסיק לחמם באופן מוחלט. בצורה זו אין להם מים חמים וגם חשבון החשמל תופח.

 

נזילות מצינורות הדוד

נזילות מצינורות הדוד גורמות למצבים שבהם מערכת הדוד עובדת בצורה לא תקינה והמעגל המחזורי של פעולת הדוד לא מתבצעת. אתם תחשבו כי דוד החשמל לא מחמם מספיק ותדליקו את הדוד ללא הפסקה, כאשר בעצם אתם צריכים להזמין טכנאי שיתקן את הנזילה.

איך שעון החשמל יכול לעזור לכם לזהות את התקלות?

שעון החשמל למעשה מבצע את עבודתו בצורה חכמה כל עוד כיוונתם אותו לפי הצרכים שלכם. במידה ואתם חשים כי המים לא מספיק חמים, אתם יכולים לדעת שהבעיה אינה בזמן החימום, אלא כי קיימת תקלה.

במצבים של תקלות, יש להזמין טכנאי דודים שיגיע ויבדוק את גוף החימום, התרמוסטט, נזילות או  תקלות חשמל אחרות. כמו כן, ניתן למנוע תקלות באמצעות תחזוקה אחת לשנה.

שתפו את המאמר
Facebook
Email
WhatsApp
רוצים לפרסם כתבה באתר?